Аналіз роботи МО класних керівників

                       Аналіз роботи МО класних керівників
                                         у 2015-2016н.р.

Перед педагогами школи постало завдання: виховати громадянина-патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій на­род, Україну, готові самовідда­но захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, де­мократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціально­го середовища. Тому методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у су­часних умовах. 
До складу методичного об’єднання входить 7 осіб (керівник Шеремет Г.П.).1 з них  є молодим  спеціалістом, 4 – І категорії, 2 – вищої категорії; 1-має звання «старший вчитель», 1 – «вчитель-методист».
(вставити діаграми)
Методичне об’єднання у 2015-2016 навчальному році працювало над темою  «Системний підхід до виховання учнів, підготовка до життя і праці. Виховання свідомого громадянина України, утвердження активної громадської позиції.», відповідно до завдань Державної національної програми "Діти України", "Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти", спрямували виховну роботу на особистісно орієнтоване навчання та виховання, розвиток розумових здібностей, талантів і нахилів учня.
 На засіданнях методичного    об'єднання   протягом навчального року було розглянуто питання про відповідні
 методи роботи, ефективні технології та форми виховання.
Для реалізації даної теми було обрано шляхи її реалізації :
         1.  Забезпечити планомірне і поступове запровадження нових виховних          технологій особистісно орієнтованого виховання.
2.Формувати в учнів потребу в знаннях.
3.  Акцентувати увагу на патріотичному вихованні.
4. Удосконалювати форми і методи роботи для розвитку шкільного самоврядування, залучення учнів до активної громадської діяльності.
5.  Удосконалювати роботу з батьками з проблем сімейного виховання.
6. Продовжити роботу з дітьми, схильними до правопорушень, активізувати роботу з неблагополучними сім'ями.
7.  Продовжувати роботу з формування у дітей навичок здорового способу життя.
8.  Проводити роботу для розвитку творчих здібностей учнів, надавати підтримку обдарованій молоді.
  Протягом року класні керівники працювали над питаннями :
   БелецькаН.І.5 клас "Виховання свідомого громадянина України".
Ліщинська Т.О. 6  клас - "Розвиток у дітей почуття колективізму, свідомого ставлення до національних символів та традицій.»
 Шеремет Г.П.7  клас - "Виховання поваги до батьків, жінки,
  культурно-національних, духовних, історичних  цінностей України".
 Руденко В.О. 8 клас – Виховання загальнолюдських моральних цінностей  на основі ключових та базових компетентностей.  Проблема людяності, поваги до старших, родини,  батьківського дому,свого народу.»
 Саленко О.О. 9 клас - "Виховання доброти і милосердя у школярів".
 Овсянников А.М. 10 клас- Розвиток у дітей почуття колективізму, свідомого ставлення до національних символів,
 почуття національної гідності, збереження національних          традицій.
Шевченко Л.В. 11клас    -     "Морально-етичне     виховання старшокласників.
 Спираючись при цьому на методичні теми району та школи.
Планування ро­боти методичного об’єднання здійснювалось на діагнос­тичній основі, що дозволило виявити недоліки у практичній діяльності кожного педагога та виробити шляхи їх подолання. Діагностика проводилась шляхом
аналізу  виступів класних керівників на педагогічних та методичних радах, засіданнях методичного об’єднання, конферен­ціях і батьківських зборах;
аналізу результатів анкетування педагогів.
Це дало змогу встановити рівень тео­ретичних знань класних керів­ників, уміння застосовувати їх у різних педагогічних ситуаціях, здатність об­стоювати, аргументувати свою точку зору.
За наслідками діагностування було визначено основні завдання, над якими працювало МО протягом 2015-2016навчального року.
 Це:
•  підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки
класних керівників;

• озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;

• координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективі;

• сприяння   становленню   й   розвитку   системи   виховної  роботи класних керівників.

В процесі вирішення даних завдань головні зусилля було зосередже­но на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підви­щенні їхньої професійної май­стерності, створенні творчої атмосфери, морально-психо­логічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій пе­дагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
Було заплановано і проведено 5 засідань, на яких розглядались питання:

І засідання (серпень)
Тема: Організація виховної  та методичної роботи
в 2015– 2016 н.р.
Аналіз виховної роботи в школі за минулий навчальний рік, основні  завдання та напрямки  виховної  роботи в  2015-2016 навчальному році.

Методичні рекомендації щодо організації проведення Першого уроку «Україна – єдина країна», Уроків мужності.

Обговорення та затвердження плану роботи МО класних керівників на 2015-2016 н.р.

Нормативно – правове забезпечення виховного процесу.


ІІ засідання (листопад)
Тема: Організація системи профілактики правопорушень серед дітей та підлітків
на основі гуманізації сучасної школи.
Аналіз причин девіантної поведінки неповнолітніх.
Схема організації роботи класного керівника з класом
      з даного питання.
Психолого – педагогічні методи і прийоми у діагностико – корекційній роботі класного керівника з дітьми з девіантною поведінкою.   
   Співпраця школи та інших соціальних інститутів у   превентивному вихованні учнівської молоді.

Практикум для класних керівників щодо визначення способу розвязання пропонованої проблемної ситуації.

ІІІ засідання (січень)
Тема: Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості.

  Громадянське виховання підлітків як соціально – педагогічна проблема

  Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості.(обмін досвідом.).

  Організація спільної діяльності педагогів, батьків, учнів.

  Огляд методичної літератури, нормативних документів з даного питання.

ІV засідання (березень)
Тема: Роль класного керівника в підвищенні рівня розвитку класного колективу, формуванні соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості.
Виховна система класу як спосіб організації життєдіяльності учнів.

Диференціація та індивідуалізація виховання – необхідна умова розкриття творчої індивідуальності особистості ( з досвіду роботи).

Основні підходи до процесу соціалізації в школі.

Практична частина. Психологічна гра на згуртування колективу «Будинок наших взаємин»


V. Засідання (травень)

1. Робота з профорієнтації зі старшокласниками як засіб їх соціокультурного розвитку

Організація літнього відпочинку учнів з неблагополучних, малозабезпечених та багатодітних сімей.

3. Підсумки роботи МО класних керівників 2015-2016 н.р. та визначення завдань на новий навчальний рік.

Проведення засідань сприяло підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширен­ню їхнього світогляду, допома­гало отримати необхідні знання для втілення педагогічних стратегій розвитку гармонійної особистості, сприяло запровадженню інтер­активних методик у виховний процес та активних форм і видів діяльності.
Класними керівниками, членами методичного об’єднання проведено ряд відкритих виховних заходів:
Свято Першого дзвоника «Літо краснеє проходить-перше вересня приходить »
Тиждень фізкультури і спорту.
Акція «Поспішайте робити добро» до Міжнародного дня людей похи­лого віку та Дня ветерана
Свято до Дня вчителя «Спасибі вам, що ви на світі є»
Літературна композиція «Хвала рукам що пахнуть хлібом» до Дня працівника сільського господарства
Операція  „Сім’я”.
Операція  „Турбота”.
Операція  „Підліток”.
Тиждень правової освіти населення «На  паралельних  дорогах  прав  та  обов’язків»:
Випуск стіннівок «Правова культура – міцність держави»
Години спілкування на правову тематику
Брейн – ринг «Правознавець»
Конкурс малюнків «Права людини».
Фотовиставка  ,, Мандруємо Україною”  ( відпочинок  та  оздоровлення  дітей  влітку)
Конкурс  дитячого  малюнка  на  асфальті  до  Міжнародного  дня  миру  на  тему  „Ми за мир  на  планеті  Земля ”.
Проведення  тематичних  екскурсій   в кімнату бойової слави   школи ,,Народ  пам’ятає ,  народ  славить ” (22.09 -  день  Партизанської   слави ).
До  дня  українського козацтва.  Тиждень Козацької слави. Усні журнали, бесіди, інтелектуальні ігри , тематичні екскурсії ,,Козацтво  як втілення національно-етичного ідеалу"
Тиждень Пам'яті до річ­ниці визволення України від фашист­ських загарбників. Уроки мужності:
«Україна в огні»;
«Серед братських могил в краю степовім …»
 «Недописані сповіді, які опалила війна …»Відеозал «На колінах стою перед вами – сповідаю жалобу свою»
Уроки мужності, присвячені Дню Збройних Сил України
Місячник: «Увага! Діти на дорозі». Проведення годин спілкування з попередження дорожньо - транспортного травматизму. Виставка малюнків : «Ми – пішоходи!»
Тиждень фізкультури  і  спорту:
Відкриття тижня. Випуск стіннівок: «У світі спорту»
 День спортивних знавців.
«Веселі старти» 1-5 кл.
«Рухливі ігри»   6-7 кл.
Першість  школи  по  футболу,  присвячена  Дню  фізкультури  і  спорту
Спортивне свято  до  дня  Українського козацтва.
  Тиждень  протипожежної  безпеки
Акція «Молодь проти наркоманії та СНІДу» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом
Відеолекторій  „СНІД  -  невиліковна  хвороба”
Акція «16 днів проти насильства»
Еколого – географічний похід: «Наш край»
Участь учнів школи в екологічній акції « Посади дерево»
Виставка  аплікацій  з  осіннього  листя  „Осінній  калейдоскоп”
Новорічні свята.
Свято Валентина «Мелодія двох сердець»;
Шевченківські дні;
Місячник екології;
Факельна хода до дня Перемоги та мітинг-реквієм «Допоки пам’ятаємо – живемо»;
Свято Останнього дзвоника;
Випускний вечір «Вокзал бажань»;
День захисту дітей;
Участь у акціях протягом року( «Милосердя»,  «Шкільне подвір’я» «Ветеран живе поруч», «Серце до серця», «За чисте довкілля»,  «Бережімо книги», «Допоможемо птахам», «Не рубай ялинку» та ін.).
Вибори  органів  учнівського самоврядування  в  класних  колективах.

На засіданнях МО велика увага приділялася створенню творчої лабораторії з ВР, пошуку нових педагогічних технологій, організації дитячого самоврядування в класному колективі.
Цього навчального року серед класних керівників є молодий фахівців зі стажем менше 3 років. Для нього була організована «Школа молодого класного керівника». З боку досвідчених класних керівників (Руденко В.О. Ліщинської Т.О.) та заступника директора з НВР їй була надана відповідна методична допомога.
В результаті проведеної роботи зріс рівень вихованості учнів, створились умови щодо виявлення індивідуального підходу до кожної дитини, зміцніла співпраця учителів і органів шкільного самоврядування, класних керівників і батьківської громадськості.
Аналіз підсумків роботи МО показує, що поставлені завдання в основному виконані.
Але, разом з тим, не всі виховні класні заходи мають високий методичний рівень підготовки, не сприяють творчій діяльності дітей, розкриттю їх як особистості.
Виходячи з вище сказаного, роботу методичного об’єднання класних керівників за минулий навчальний рік вважати на  належному рівні. У наступному навчальному році особливу увагу всім педагогічним працівникам слід звернути на стратегічну мету виховання – це « Системний підхід до виховання учнів, підготовка їх до життя і праці. Виховання свідомого громадянина України, утвердження активної громадської активності, формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.

Робота  методичного  об’єднання  класних  керівників  буде спрямована  на  формування  умінь  вчителів   плідно  працювати  з  учнями,   враховуючи  інтереси  й  запити   самих  школярів,  індивідуальний  підхід  у  виховній  роботі,  охоплюватиме  питання  планування,  організації  та  аналізу  ефективності  виховного  процесу,  різноманітних  засобів  навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар