План роботи шкільного методичного об'єднання класних керівників

                                                                                                                            
                                                                                                    
                                              ЗАТВЕРДЖЕНО
                                               на засіданні педагогічної ради
                                               школи
                                               протокол №_________ .2015                                                              Голова педагогічної ради,
                                               директор
                                              ________________О.А.Руденко



План роботи
методичного об'єднання
класних керівників
Марянівської загальноосвітньої школи
 І-ІІІ ступенів
Маловисківської районної ради
Кіровоградської області
на 2015 /2016 навчальний рік

                                                      




                     Керівник методичного об’єднання
                      класних керівників Шеремет Г.П.


 


 

І. Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання  класних керівників за 2014 2015 навчальний рік

та пріоритетні завдання  на 2015 2016 навчальний рік


Для ефективної реалізації виховного процесу в школі організовано роботу  методичного об’єднання класних керівників, на засіданнях якого розглядаються актуальні питання виховної роботи. Проведення засідань сприяє підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширен­ню їхнього світогляду, допома­гає отримати необхідні знання для втілення інноваційних осо­бистісно зорієнтованих вихов­них технологій, впроваджувати активні форми і види діяльності, сприяє запровадженню інтер­активних методик у виховний процес.
Методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у су­часних умовах: виховати громадянина-патріота, формувати громадянську активність дітей та підлітків, які люблять свій на­род, Україну, готові самовідда­но захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, де­мократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціально­го середовища.   
В основу навчально-виховного процесу школи покладена виховна проблема   «Системний підхід до виховання учнів, підготовка до життя і праці. Виховання свідомого громадянина України, утвердження активної громадської позиції.».
 Виховна робота класних керівників планується на основі  Законів України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Конвенції про права дитини»,  «Концепції громадянського виховання», «Національної доктрини розвитку освіти», «Декларації прав дитини», «Концепції національно-патріотичного виховання»,  наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Вся робота класного керівника спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе. 
Методичну роботу з педагогами-вихователями сконцентровано на вирішенні  питань: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі.  ЇЇ побудо­вано на основі системного під­ходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибо­кому вивченні та аналізі резуль­тативності виховного процесу і рівня вихованості учнів, рівня професійної підготовки педагогів-вихователів.
Планування методичної ро­боти здійснюється на діагнос­тичній основі, мета якої – ви­явлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики вра­ховуються  виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях творчих об'єднань,  батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень тео­ретичних знань класних керів­ників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність об­стоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас учителі постійно працюють над підви­щенням рівня психологічної го­товності до педагогічної взає­модії з учнями. Саме тому здій­снюється система заходів, яка сприяє становленню вчителя як суб'єкта педагогічної взаємодії в умовах особистісно зорієн­тованого виховання, впровад­ження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практи­ку роботи сучасних навчальних закладів.
Головні зусилля зосередже­но на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підви­щенні їхньої професійної май­стерності, створенні творчої атмосфери, морально-психо­логічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій пе­дагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
Протягом минулого навчального року проведено чотири засідання методоб’єднання класних керівників за темами: «Удосконалення виховної системи школи», «Основні  педагогічні  проблеми  виховання  учнів  у  сучасний  період», «Інноваційні технології виховного процесу», «Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості». Класні керівники підвищили свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню   нормативно-правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об’єднання  обговорено  напрямки  правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень, вивчення особистості важковиховуваних школярів, напрямки національно-патріотичного виховання в сучасній школі,  громадянське виховання підлітків. Особливу  увагу заслуговує  активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій. Інноваційні технології стимулюють та активізують діяльність учнів (метод проектів, дослідницька робота, метод рольової гри, використання електронних презентацій). Головне – це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей учнів, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. В інноваційній діяльності школи активно застосовуються сучасні форми і методи роботи класних керівників: проектні майстерні, презентації усних журналів, ігри-змагання, ситуаційно-рольові ігри, реалізуються цільові програми.
Традиційно протягом  2014 - 2015 навчального року в школі було проведено:
Свято Першого дзвоника «Літо краснеє проходить-перше вересня приходить »
Тиждень фізкультури і спорту.
Акція «Поспішайте робити добро» до Міжнародного дня людей похи­лого віку та Дня ветерана
Свято до Дня вчителя «Спасибі вам, що ви на світі є»
Літературна композиція «Хвала рукам що пахнуть хлібом» до Дня працівника сільського господарства
Операція  „Сім’я”.
Операція  „Турбота”.
Операція  „Підліток”.
Тиждень правової освіти населення «На  паралельних  дорогах  прав  та  обов’язків»:
Випуск стіннівок «Правова культура – міцність держави»
Години спілкування на правову тематику
Брейн – ринг «Правознавець»
Конкурс малюнків «Права людини».
Фотовиставка  ,, Мандруємо Україною”  ( відпочинок  та  оздоровлення  дітей  влітку)
Конкурс  дитячого  малюнка  на  асфальті  до  Міжнародного  дня  миру  на  тему  „Ми за мир  на  планеті  Земля ”.
Проведення  тематичних  екскурсій   в кімнату бойової слави   школи ,,Народ  пам’ятає ,  народ  славить ” (22.09 -  день  Партизанської   слави ).
До  дня  українського козацтва.  Тиждень Козацької слави. Усні журнали, бесіди, інтелектуальні ігри , тематичні екскурсії ,,Козацтво  як втілення національно-етичного ідеалу"
Тиждень Пам'яті до річ­ниці визволення України від фашист­ських загарбників. Уроки мужності:
1.     «Україна в огні»;
2.     «Серед братських могил в краю степовім …»
3. «Недописані сповіді, які опалила війна …». Відеозал «На колінах стою перед вами – сповідаю жалобу свою»
Уроки мужності, присвячені Дню Збройних Сил України
Місячник: «Увага! Діти на дорозі». Проведення годин спілкування з попередження дорожньо - транспортного травматизму. Виставка малюнків : «Ми – пішоходи!»
Тиждень фізкультури  і  спорту:
Відкриття тижня. Випуск стіннівок: «У світі спорту»
 День спортивних знавців.
«Веселі старти» 1-5 кл.
«Рухливі ігри»   6-7 кл.
Першість  школи  по  футболу,  присвячена  Дню  фізкультури  і  спорту
Спортивне свято  до  дня  Українського козацтва.
  Тиждень  протипожежної  безпеки
Акція «Молодь проти наркоманії та СНІДу» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом
Відеолекторій  „СНІД  -  невиліковна  хвороба”
Акція «16 днів проти насильства»
Еколого – географічний похід: «Наш край»
Участь учнів школи в екологічній акції « Посади дерево»
Виставка  аплікацій  з  осіннього  листя  „Осінній  калейдоскоп”
Новорічні свята.
Свято Валентина «Мелодія двох сердець»;
Шевченківські дні;
Місячник екології;
Факельна хода до дня Перемоги та мітинг-реквієм «Допоки пам’ятаємо – живемо»;
Свято Останнього дзвоника;
Випускний вечір «Вокзал бажань»;
День захисту дітей;
·       Участь у акціях протягом року( «Милосердя»,  «Шкільне подвір’я» «Ветеран живе поруч», «Серце до серця», «За чисте довкілля»,  «Бережімо книги», «Допоможемо птахам», «Не рубай ялинку» та ін.).
Вибори  органів  учнівського самоврядування  в  класних  колективах.
Доброчинна  акція  “Наша  школа  рідний  дім  -  ми  всі  дружні  діти  в  нім”  (збір  шкільного  приладдя  та  іграшок  для  учнів  пільгового контингенту
Велика увага приділялася молодому класному керівнику: Саленко О.О. Їй надавалася допомога щодо планування виховної роботи з класом, про вибір форм і методів роботи з учнівським колективом, організація самоврядування в класі.
 Заслужений вчитель України Руденко В.О надавала класним керівникам рекомендації щодо покращення психологічного клімату у класі, ознайомила з виховним  впливом на  прояв  агресивності у дітей.  Значну увагу було надано роботі вчителів з психологічного тестування учнів. Під керівництвом психолога  проведено дослідження психологічної характеристики колективів 1-х, 5-х, 8-х класів щодо адаптації у новому колективі; профорієнтаційних перспектив в 9- 11-х класах.
На засіданнях методичного об’єднання вивчався  педагогічний досвід класних керівників школи: Овсянник А.М., Шевченко Л.В.,Шеремет Г.П. з питань виховання у школярів національних і загальнолюдських цінностей.
Високий рівень виховної роботи з учнями показали класні керівники: Самойленко А.О. Ліщинська Т.О.. Вони творчо підходили до організації і проведення різноманітних виховних заходів, активно використовували сучасні форми організації виховної діяльності з учнями.
 Однією  з  основних  проблем  у  виховній  роботі  з  учнями  є  налагодження  індивідуального  підходу  до  кожної  особистості,  розвиток  творчого  потенціалу  дитини  та  профілактична  робота,  спрямована    на  правовий  аспект  у  вихованні  учнів,  схильних  до  правопорушень.  Адже  кожна  дитина – це  особистість.  А  кожна  особистість  потребує  творчого  підходу,  великого  терпіння  і  любові  з  боку  вчителя,  вихователя.  Тільки  при  такому  підході  до  справи  є  шанс  розкрити   і  розвинути  усі  кращі  сторони  чутливої  дитячої  душі,  творчого  потенціалу  дитини.
Класними керівниками у школі систематично проводилась профілактична робота з питань попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Подолання злочинності серед неповнолітніх є одним з найважливіших завдань педагогічного колективу школи щодо формування здатності протидіяти проявам аморальності, антигромадської діяльності, правопорушень. Для попередження негативних проявів серед неповнолітніх у школі створено внутрішньошкільний облік учнів, які вчинили злочини та правопорушення, а також потребують посиленого контролю.
У 2015/2016 навчальному році робота всіх вчителів повинна бути направлена на попередження правопорушень та злочинів
серед неповнолітніх, слід посилити превентивну роботу
 з неповнолітніми та їх батьками.
Виходячи з вище сказаного, роботу методичного об’єднання класних керівників за минулий навчальний рік вважати на  належному рівні. У наступному навчальному році особливу увагу всім педагогічним працівникам слід звернути на стратегічну мету виховання – це « Системний підхід до виховання учнів, підготовка їх до життя і праці. Виховання свідомого громадянина України, утвердження активної громадської активності, формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
Робота  методичного  об’єднання  класних  керівників  буде спрямована  на  формування  умінь  вчителів   плідно  працювати  з  учнями,   враховуючи  інтереси  й  запити   самих  школярів,  індивідуальний  підхід  у  виховній  роботі,  охоплюватиме  питання  планування,  організації  та  аналізу  ефективності  виховного  процесу,  різноманітних  засобів  навчання.



                                             Основні завдання
методичного об ‘єднання
класних керівників:
•  підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки
класних керівників;

• озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи;

• координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективі;

• сприяння   становленню   й   розвитку   системи   виховної  роботи класних керівників.
                                                  Функції
методичного об‘єднання
класних керівників:
• організовує   колективне   планування   і   колективний   аналіз
життєдіяльності класних керівників;

• координує виховну діяльність класних колективів та організовує їхню взаємодію в педагогічному процесі;

• організовує вивчення та впровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи:

• обговорює   матеріали  узагальнення   передового   педагогічного досвіду роботи класних керівників, матеріали атестації класних
керівників;
• оцінює     роботу     членів     об'єднання,     клопочеться     перед адміністрацією школи про заохочення класних керівників.

    Форми методичної роботи:

             ■ курси підвищення кваліфікації;
             ■ психолого-педагогічні семінари;
             проблемні семінари;
             педагогічні читання;
             ■ педагогічні конференції;
             самоосвіта.
Класні керівники, працюючи над проблемною темою
 «Системний підхід до виховання учнів, підготовка до
 життя і праці. Виховання свідомого громадянина
 України, утвердження активної громадської
 позиції.», відповідно до завдань Державної національної програми "Діти України", "Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти", спрямували виховну роботу на особистісно орієнтоване навчання та виховання, розвиток розумових здібностей, талантів і нахилів учня. На засіданнях методичного    об'єднання   протягом навчального року буде розглянуто питання про відповідні
 методи роботи, ефективні технології та форми виховання.

І.Шляхи реалізації теми
                                                 
1.  Забезпечити планомірне і поступове запровадження нових виховних          технологій особистісно орієнтованого виховання.
2.Формувати в учнів потребу в знаннях.
3.  Акцентувати увагу на патріотичному вихованні.
4. Удосконалювати форми і методи роботи для розвитку шкільного самоврядування, залучення учнів до активної громадської діяльності.
5.  Удосконалювати роботу з батьками з проблем сімейного виховання.
6. Продовжити роботу з дітьми, схильними до правопорушень, активізувати роботу з неблагополучними сім'ями.
7.  Продовжувати роботу з формування у дітей навичок здорового способу життя.
8.  Проводити роботу для розвитку творчих здібностей учнів, надавати підтримку обдарованій молоді.





 II. Організація самоосвіти класних керівників

       Перелік проблем, над якими працюють класні керівники:

       5 клас - "Виховання свідомого громадянина України".

       6  клас - "Розвиток у дітей почуття колективізму,
       свідомого ставлення до національних символів та традицій.»

       7  клас - "Виховання поваги до батьків, жінки,
         культурно-національних, духовних, історичних
          цінностей України".
      8 клас – Виховання загальнолюдських моральних цінностей
        на основі ключових та базових компетентностей.
       Проблема людяності, поваги до старших, родини,
       батьківського дому,свого народу.»
      9 клас - "Виховання доброти і милосердя у школярів".
     10 клас- Розвиток у дітей почуття колективізму,
             свідомого ставлення до національних символів,
            почуття національної гідності, збереження національних          традицій.
     11класи     -     "Морально-етичне     виховання старшокласників".
ІІІ.  Заходи щодо підвищення кваліфікації

п/п

З м і с т    р об о т и
Дата
  проведення

Відповідальний

1.
Визначити проблемне питання,над яким буде працювати МО в 2015-2016 н. р. (з урахуванням Національної програми виховання)
До  25.08.

Керівник  МО

2.

Проводити засідання МО

Протягом  

     року
МО
3.

Провести практичні заняття:

-         круглий стіл “Самоврядування – метод організації дитячого колективу”;
-         конференцію з обміну досвідом роботи про шляхи вдосконалення роботи зі зміцнення дисципліни і попередження правопорушень;
-         бесіда «Форми роботи з батьками»;
-         тренінг « Ні—шкідливим звичкам»




 

Січень



Жовтень







Листопад
Квітень


Керівник МО


4.

Підготувати такі методичні матеріали:


-         рекомендації по плануванню роботи з класом;
-          
-         форми роботи у напрямку ціннісного ставлення до культури і мистецтва;
-          
-         форми роботи з батьками

Протягом 

      року

Члени МО

5.

Кожному класному керівникові працювати над виробленням особистого творчого почерку, створювати свою систему виховної роботи

Протягом

    року


Класні керівники

ІV.Вивчення, узагальнення і
впровадження передового педагогічного досвіду.


п/п
З м і с т     р о б о т и

      Дата

Відповідальний

1.
Систематично ознайомлюватися з новинками психолого-педагогічної, методичної літератури, загальнопедагогічними періодичними виданнями
Протягом
року

Керівник МО


3.
Надавати класним керівникам рекомендації щодо впровадження інноваційних  технологій у вихованні школярів.
Протягом
     року
ЗДВР,
Керівник МО,

4.
Брати участь у роботі семінарів-практикумів.
Протягом
    року
Члени МО
5.
Проводити інструктивну нараду-консультацію з класними керівниками-початківцями
Протягом
    року
  ЗДВР
6.
Готувати розробки заходів, пов’язаних з проблемною тематикою.
Протягом
    року
Члени МО

 

V. Заходи з формування в учнів громадянської активності, національній самосвідомості та культури спілкування.

1.Провести анкетування учнів з метою:
 • Встановлення кола інтересів учнів, їх занять, захоплень серед обдарованих дітей та дітей, схильних до правопорушень (вересень);
•   Виявлення ідеалів та інтересів старшокласників (практичний психолог, листопад);
• Виявлення ставлення до здорового способу життя (практичний психолог, грудень).

2. Провести психологічний тренінг для бажаючих позбутися шкідливих звичок (практичний психолог, листопад).
3.  Продовжити туристсько-краєзнавчу роботу.
4.  Провести традиційні загально шкільні заходи:
*  Свято першого дзвоника;
*   День туриста;
*   Свято осені;
*  День учителя;
*  Андріївські вечорниці;
*  День св. Миколая;
*  Різдвяно-новорічне свято;
*  День св. Валентина;
*  Святковий концерт до 8 Березня;
*  Свято гумору;
*  День Землі;
*  Тиждень пам'яті "Дзвони Чорнобиля";
*  Свято перемоги;
*  День матері;
*  Свято останнього дзвоника;
*  Випускний вечір.


VІ. Тематика засідань методичного об’єднання
класних керівників.

   І засідання (серпень)
Тема: Організація виховної  та методичної роботи
в 2015– 2016 н.р.
1.           Аналіз виховної роботи в школі за минулий навчальний рік, основні  завдання та напрямки  виховної  роботи в  2015-2016 навчальному році.
2.            
3.           Методичні рекомендації щодо організації проведення Першого уроку «Україна – єдина країна», Уроків мужності.
4.            
5.           Обговорення та затвердження плану роботи МО класних керівників на 2015-2016 н.р.
6.            
7.           Нормативно – правове забезпечення виховного процесу.


ІІ засідання (листопад)
Тема: Організація системи профілактики правопорушень серед дітей та підлітків
на основі гуманізації сучасної школи.
Аналіз причин девіантної поведінки неповнолітніх.
1.                Схема організації роботи класного керівника з класом
      з даного питання.
-Психолого – педагогічні методи і прийоми у діагностико – корекційній роботі класного керівника з дітьми з девіантною поведінкою.   
-Співпраця школи та інших соціальних інститутів у   превентивному вихованні учнівської молоді.

2.     Практикум для класних керівників щодо визначення способу розвязання пропонованої проблемної ситуації.
ІІІ засідання (січень)
Тема: Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості.

1.       Громадянське виховання підлітків як соціально – педагогічна проблема

2.       Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості.(обмін досвідом.).

3.       Організація спільної діяльності педагогів, батьків, учнів.

4.       Огляд методичної літератури, нормативних документів з даного питання.





ІV засідання (березень)
Тема: Роль класного керівника в підвищенні рівня розвитку класного колективу, формуванні соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості.
1.      Виховна система класу як спосіб організації життєдіяльності учнів.

2.      Диференціація та індивідуалізація виховання – необхідна умова розкриття творчої індивідуальності особистості ( з досвіду роботи).

3.      Основні підходи до процесу соціалізації в школі.

4.      Практична частина. Психологічна гра на згуртування колективу «Будинок наших взаємин»


V. Засідання (травень)
1. Робота з профорієнтації зі старшокласниками як засіб їх соціокультурного розвитку

2.Організація літнього відпочинку учнів з неблагополучних, малозабезпечених та багатодітних сімей.

3. Підсумки роботи МО класних керівників 2015-2016 н.р. та визначення завдань на новий навчальний рік.



















                       
                                                                                                    
                                            

Немає коментарів:

Дописати коментар